Ελευθερία Σακκά: Στο …τιμόνι των Εκπαιδευτηρίων Σακκά

Η Ελευθερία Σακκά δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Απόφοιτη ΕΚΠΑ και Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου των «Εκπαιδευτηρίων Σακκά» διαθέτει την συνταγή της επιτυχίας στο να παραμένει το διδακτήριο στην κορυφή της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η κα. Σακκά είναι μητέρα δυο παιδιών (14 και 16 ετών), ενώ είναι σύζυγος του γνωστού Μικροβιολόγου Πάρι Πλιάτσικα.

Ασχολείστε με τον χώρο της εκπαίδευσης πολλά χρόνια. Πόσο σημαντική είναι για εσάς;

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με θυμάμαι πάντα μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον είτε ως παιδί είτε αργότερα ως ενήλικη.
Ήταν το 1974 όταν οι γονείς μου ίδρυσαν το πρώτο ιδιωτικό νηπιαγωγείο της πόλης μας και αργότερα το 1997 το Δημοτικό σχολείο των εκπαιδευτηρίων. Από τότε εγώ ο αδερφός μου πήραμε τη σκυτάλη χτίζοντας μέσα σ’ ένα αληθινά οικογενειακό περιβάλλον σχέση αλληλοεκτίμησης και κατανόησης και προσφέρουμε στους μαθητές μας γνώσεις, αξίες ζωής και ευκαιρίες για να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους.
Το σχολείο και γενικότερα η εκπαίδευση είναι ένας πολύ ιδιαίτερος χώρος, ένα είδος εργαστηρίου για τον κόσμο μέσα στον κόσμο. Κάθε μέρα είναι μοναδική , ξεχωριστή και πολλές φορές απρόβλεπτη αφού μικροί μας συνοδοιπόροι είναι τα παιδιά . Αυτό είναι και αυτό για μένα είναι μοναδικό!


Είστε μια δραστήρια επαγγελματίας. Αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας;


Η αλήθεια είναι πως όσο απαιτητική κι αν είναι η μέρα μου και γρήγοροι οι ρυθμοί της καθημερινότητας , φροντίζω να μην παραμελώ τον εαυτό μου καθώς το θεωρώ ως μια ακόμη υποχρέωση απέναντι όμως σε … εμένα .
Πιστεύω πως όταν αφιερώνεις ποιοτικό χρόνο στον εαυτό σου γίνεσαι διαρκώς πιο δημιουργικός άνθρωπος και περισσότερο ουσιαστικός. Φροντίζω να μην ξεχνώ ότι ο χρόνος έτρεχε, τρέχει, και πάντα θα τρέχει. Γι’ αυτό κάποιες φορές συντονίζω τον ρυθμό μου, έτσι ώστε να κάνω και πράγματα που με αναζωογονούν και με ανανεώνουν για να είμαι πιο αποτελεσματική τόσο σε προσωπικό όσο και επαγγελματικό επίπεδο.

Η πανδημία έφερε τα πάνω – κάτω στις ζωές όλων τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο, αφού άλλαξε η καθημερινότητα μας. Εσάς σε ποιο βαθμό σας επηρέασε;

Αναμφισβήτητα η πανδημία έχει αναστατώσει την καθημερινότητα μας. Όμως προσωπική μου στάση ζωής όχι μόνο στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα είναι να βλέπεις τη ζωή με αισιοδοξία και θετική ματιά. Αυτή η οπτική στον καιρό της πανδημίας προσωπικά με βοήθησε να εκτιμήσω το παρόν και τις απλές ουσιώδεις στιγμές της καθημερινότητας και να αναθεωρήσω προτεραιότητες. Όλοι μας κρύβουμε μέσα μας πηγές δύναμης και αυτοσυντήρησης , αρκεί να τις ανακαλύψουμε.
Επίσης σημαντική στάθηκε και η συνεργασία γενικά που αναδείχτηκε στην εποχή της πανδημίας σε σημαντικό παράγοντα επιβίωσης. Ήταν ανεκτίμητη τόσο σε προσωπικό επίπεδο στα πλαίσια της οικογένειας και του φιλικού στενού περιβάλλοντος αλλά και σε επαγγελματικό επίπεδο με τους εκπαιδευτικούς μας και τους μαθητές μας και τους γονείς τους .
Με καλή συνεργασία μπορείς να επικοινωνήσεις και να μοιράζεσαι πληροφορίες, να δίνεις και να παίρνεις από τον άλλον και αποδείχτηκε κινητήριος δύναμη και αξία στην καθημερινότητά μας!

Τα επόμενα σχέδια σας σε επαγγελματικό επίπεδο;

Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει διαρκή ροή και είναι συνυφασμένος με την αλλαγή και την ανανέωση. Η αλλαγή συντελείται είτε εμείς κάνουμε κάτι είτε όχι. Συνεπώς στόχος προσωπικός είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε καλά ό,τι κάνουμε σύμφωνα με τις νέες προκλήσεις που συνεχώς δημιουργούνται.
Διαρκώς, όμως αναζητούμε νέα εκπαιδευτικές πρακτικές και δράττουμε κάθε ευκαιρία για καινοτομία και δημιουργικότητα.

Θα συμβουλεύατε τα νέα παιδιά να ασχοληθούν με τον χώρο της εκπαίδευσης;

Σε κάθε τομέα οι νέοι άνθρωποι σηματοδοτούν την ανανέωση , τη φρεσκάδα και την αλλαγή. Ειδικά η επιτυχία της εκπαίδευσης στη δημιουργία δημοκρατικών κοινωνιών εξαρτάται σημαντικά από το εκπαιδευτικό επάγγελμα.
Στο σχολείο του σήμερα, σε μια γρήγορα εναλλασσόμενη κοινωνία, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύξουν πολλαπλές ικανότητες: τα σχολεία σίγουρα χρειάζονται ευέλικτους, ευπροσάρμοστους, συνεργάσιμους επαγγελματίες, ικανούς και πρόθυμους να διατηρήσουν ικανότητες υψηλού επιπέδου, ώστε να υλοποιήσουν τον ρόλο τους .
’Άρα όσο περισσότεροι είναι οι νέοι με επικαιροποιημένες ικανότητες και φρέσκιες ιδέες που ασχολούνται με τον χώρο μας τόσο αυξάνονται οι ευκαιρίες για ουσιαστική ανανέωση της εκπαίδευσης.